
Ми живемо в світі шрифтів. Подивіться, всюди – чи то пачка чаю, упаковка печива або пляшка вина, – є написи. І виглядають вони зовсім по-різному. А все тому, що існує дуже багато різноманітних способів накреслення літер і символів, тобто шрифтів.
Шрифти є важливим елементом дизайну етикетки і упаковки. Від конфігурації, кольору, розміру друкованих знаків залежить швидкість читання тексту, легкість його сприйняття і загальне враження від дизайну.
При виборі шрифтів для етикетки і чи упаковки враховуються вимоги законодавства, правила і тенденції дизайну, а також особливості поліграфічної реалізації.
Буква закону: нормативні вимоги до етикеток
Головною вимогою до шрифтів, як до елементу маркування товарів, є забезпечення чіткості та розбірливості написів. Певною мірою ці стандарти регулюються на законодавчому рівні.
Наприклад, в Законі України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» містяться вимоги до шрифтів на етикетках для продуктів харчування.
Зокрема, зазначено, що для друку основної інформації на етикетці або упаковці висота малих літер без виносних елементів повинна бути не меншою 1,2 мм. І не менше ніж 0,9 мм, якщо площа найбільшої поверхні упаковки чи тари менша за 80 кв.см.
Другим важливим моментом з точки зору закону є питання дотримання авторських прав при комерційному використанні того чи іншого шрифту. Безліч шрифтів є у вільному доступі. Велика кількість є платною. Для того, щоб скористатися деякими дизайнерськими шрифтами, потрібна спеціальна ліцензія.
Шрифт на етикетці: правила і вимоги дизайну
Шрифти повинні відповідати загальній концепції дизайну етикетки чи упаковки. Зовнішній вигляд літер вибирається залежно від стилю та цілі, яку дизайнер хоче досягти: донести інформацію, виділити напис, розставити візуальні акценти. Шрифт сам по собі може стати композиційним центром і головною прикрасою дизайну.
Як правило, на етикетках використовується кілька видів шрифтів або різні варіації одного шрифту, що відрізняються розміром, товщиною, нахилом, міжсимвольним інтервалом. Така різноманітність дозволяє структурувати інформацію, збалансувати дизайн, зробити його більш виразним.
Кількість шрифтів на одній етикетці, в принципі, обмежується художнім баченням дизайнера. Зустрічаються рекомендації задіяти не більше трьох-п’яти різних накреслень. Це розумна, але не обов’язкова вимога. Головне, щоб зображення не виглядало занадто важким, і від великої кількості різнокаліберних літер у споживача не рябіло в очах.
Ще одним аспектом, що впливає на читабельність і естетику написів, є контрастність шрифту та фону. Чим вищий цей показник, тим помітніший напис. Колір є ефективним інструмент управління увагою. Так, написи, які повинні приваблювати покупця, наприклад, назва продукту або торгової марки, роблять більш яскравими і виразними.
Одним з найважливіших вимог до шрифтів є збереження естетичного зовнішнього вигляду і розбірливості написів при друку етикетки і упаковки. Це регламентують технічні вимоги до макетів.
Шрифти і вимоги ринку: тенденції та тренди
Ринок також пред’являє свої вимоги до того, як виглядають написи на етикетках і упаковках. Те, що колись здавалося цікавим і затребуваним, з часом втрачає привабливість. Одні шрифти застарівають, інші стають популярними. З’являються нові розробки, що заслуговують на увагу.
Які шрифти будуть актуальними в цьому році? Тренди цього року, за прогнозами фахівців, будуть об’єднані темою руху. Динамічні лінії, розміри, що чергуються, різноманітні форми. В цілому, тенденції відрізняються багатоплановістю, але все говорить про те, що цей рік стане роком пожвавлення шрифтів.
Замовити дизайн в студії ТСД
Компанія ТСД пропонує послуги зі створення дизайну етикетки і упаковки. Професійно, якісно, швидко. Контакти для замовлення та консультацій тут.