
Гарна поліграфія – це не тільки якісний друк, а перш за все добре продуманий дизайн і його грамотне втілення. Від того, наскільки правильно виконано макет для поліграфії, залежить фінальний результат і, можливо, ефективність всієї рекламної кампанії.
У цій статті ми поділимося з вами 10 основними секретами правильного дизайну поліграфічної продукції.
1. ІНФОРМАТИВНІСТЬ
Будь-яка реклама повинна бути інформативною, в тому числі друкована. Вона повинна добре читатися, бути максимально зрозумілою цільовій аудиторії. При тестуванні готового макету важливо врахувати, чи буде він добре прочитуватися здалеку, чи буде привертати увагу. Це завдання вирішується за допомогою візуальної ієрархії тексту – в середньому, навіть для дуже великого плаката з великою кількістю тексту, досить 3-4 ієрархічних шарів тексту.
Перше, де слід максимально підвищити інформативність, це заголовок вашої реклами. Він повинен бути найбільшим елементом дизайну і максимально контрастним. Читатися заголовок повинен навіть з далекої відстані.
Опис рекламного банера має відповідати на питання Що? Де? і Коли? Інформація подається в стислій формі шрифтом меншого розміру ніж той, що використовувався в заголовку. Необхідності читати цю частину здалеку також немає.
На останньому, третьому рівні реклами, розташовується вся додаткова інформація. Може оформлятися дрібним непомітним шрифтом.
2. КОНТРАСТНІСТЬ
Контраст важливий. Контраст чіпляє. І це стосується не тільки текстів, але і зображень. Елементи реклами повинні бути помітними, яскравими, запам’ятовуються. Для перевірки контрастності кольорового зображення його слід періодично переводити в відтінки сірого, щоб зрозуміти, наскільки контрастними вийшли елементи.
3. РОЗТАШУВАННЯ І РОЗМІР КОМПОНЕНТІВ
При розробці реклами важливо розуміти, в якому оточенні вона буде розташовуватися. Виходячи з цього, дизайнер може правильно підібрати розмір плаката або банера. Наприклад, не варто робити зелений плакат для розташування на зеленій стіні.
4. РОЗМІР ПЛАКАТА НЕ МАЄ ЗНАЧЕННЯ
Рекламний плакат різного розміру може бути однаково ефективним. Головне – правильна компоновка, тоді будь-який банер завжди буде виглядати приголомшливо.
5. ВЕЛИКІ ЗОБРАЖЕННЯ
Перед створенням рекламного банера важливо визначитися, що в композиції буде домінувати – зображення чи текст. Залежно від цього необхідно буде зробити щось одне візуально переважаючим: зображення або ж текст. У будь-якому випадку домінувати має щось одне.
6. ВПІЗНАВАНІСТЬ
Реклама не повинна бути складною, а образ на ній заплутаним.
Також не варто допускати перенасичення елементами – досить рівно стільки, скільки вистачить для того, щоб донести ідею. У той же час перевантаження деталями може дуже ускладнити процес засвоєння рекламного повідомлення кінцевим споживачем.
Зображення повинно бути добре помітно здалеку, при цьому дуже важливо дбати про впізнавання образу. Сильно ускладнювати візуальний ряд не варто – потрібно використовувати скільки елементів, скільки потрібно, щоб донести основну ідею. Цей принцип можна застосувати до всіх видів плаката, в тому числі і до кінопостерів, які часом бувають занадто перевантажені деталями.
7. ПИТАННЯ НЕГАТИВНОГО ПРОСТОРУ
Негативний або вільний простір на рекламному матеріалі – це величезне поле діяльності. При цьому зовсім не обов’язково займати його повністю. «Повітря» – теж дуже ефективний маркетинговий інструмент. Також можна експериментувати з відстанню між літерами – наприклад тісний або надмірно широкий кернінг знижує читабельність, тут важлива міра.
8. ЗАКЛИК ДО ДІЇ
Невід’ємний елемент будь-якого рекламного матеріалу, адже мета реклами – мотивувати людей зробити якусь дію. Наприклад, купити товар або замовити послугу. Відповідно в центрі будь-якого рекламного повідомлення – заклик до дії.
У поліграфії, правда, на відміну від інтернету немає місця інтерактивності, тому тут немає можливості використовувати його принципи.
9. ОСОБЛИВА ТИПОГРАФІКА
Цікаво, але факт – багато з найвідоміших рекламних банерів взагалі не містять ілюстрацій або якихось графічних елементів, крім тексту. І при цьому вони відмінно передають основну ідею, «чіпляють» погляд споживача і мотивують до покупки. Секрет якісної поліграфії дозволяє створювати мінімалістичні рекламні композиції, які працюють на 120%.
Так, при цьому не варто захоплюватися – 10 різних шрифтів на одному рекламному плакаті будуть явним перебором.
10. ЗУХВАЛІСТЬ
Трохи епатажу зробить вашу рекламу привабливою і емоційно наповненою. Вийдіть за рамки, здивуйте споживача, і він напевно помітить вашу рекламу серед безлічі інших рекламних послань.
Наведені десять правил ефективного поліграфічного дизайну ви можете використовувати не тільки на рекламних плакатах, а й під час друку етикеток, розробці рекламних буклетів та інших рекламних випадках.
А фахівці нашої студії із задоволенням розроблять вам ефективний дизайн, який напевно запам’ятається вам і вашим клієнтам.