Back to top
, Подібність чи плагіат: копіювання в дизайні етикеток і упаковки

Успіх надихає. Вдалі приклади дизайну викликають захоплення та стають зразком для наслідування. Але часом схожість виявляється настільки разючою, що виникає питання: чи не є вона плагіатом. Сьогодні ми спробуємо розібратися, де проходить тонка межа, яка відділяє тренд від підробки в дизайні етикеток і упаковки.

Як розпізнати плагіат в дизайні

Скажемо відразу: копіювання – невід’ємна частина навчання та творчого шляху кожного дизайнера. Та й культурна спадщина людства є настільки багатою, що дуже складно придумати щось абсолютно новаторське та ні на що не схоже. І якщо це комусь вдається, обов’язково знайдуться ті, хто захоче навчитися подібному або просто спробувати повторити.

Інша справа, з якою метою все відбувається. Це може бути природним прагненням випробувати свої сили, оволодіти новими прийомами для реалізації власних ідей. А може обернутися бажанням без особливих зусиль пройтися протоптаною стежкою, знімаючи вершки слави або матеріальних благ.

 

Плагіат в дизайні етикеток

 

Різниця очевидна. Однак, трапляється, що роботи послідовників отримують більше дивідендів, ніж оригінал. І це можна пояснити. Вони можуть бути більш професійними, досконалими і розкрученими. У той же час, нерідко зустрічається недоброчесне та грубе запозичення чужих ідей і напрацювань.

Подібна тактика є одним із засобів маркетингових маніпуляторів. Приклади можна навести найрізноманітніші. Зовнішній вигляд товарів має потужний вплив на споживчі настрої. З урахуванням цього фактора, дизайн етикетки і упаковки нерідко виконується в кольорах, що нагадують фірмову палітру популярних торгових марок.

Використовується схожа типографіка, композиційні рішення, ілюстрації і графіка. Точного збігу, звичайно ж, немає. Але цього достатньо, щоб у покупця виникли чіткі асоціації з відомими брендами і, відповідно, підсвідома довіра до подібної продукції.

 

 

Плагіат в дизайні упаковки

 

 

Не всі дизайнерські рішення захищені авторським правом. І все ж плагіат не залишається безкарним. У будь-якому випадку він кидається в очі, а значить, може вдарити по репутації і позначитися на фінансовому благополуччі.

Тому чи є сенс сліпо копіювати чужі ідеї? Нехай вони стануть відправною точкою для власних унікальних рішень. Спостерігайте, розвивайтеся та рухайтеся вперед.

Студія ТСД – ми створюємо дизайн успіху.