
Шрифт є потужним інструментом реклами і маркетингу. Дослідження показують, що в будь-якому написі первинним носієм інформації є не букви, а їх зображення. Людина сприймає текст спочатку як зображення, а вже потім розуміє зміст написаного. І перше враження нерідко впливає на формування остаточної думки.
Від шрифту залежить читабельність і розуміння тексту. Шрифт може збалансувати дизайн або, навпаки, внести в нього дисгармонію. Тому при розробці дизайну етикетки або упаковки вибір шрифту має велике значення.
Існує безліч шрифтів зі своїми візуальними і функціональними особливостями. І сьогодні ми хочемо розповісти, як використовувати шрифти для створення привабливого та продавального дизайну етикетки і упаковки.
Насиченість і ширина шрифту
За типом насиченості розрізняють тонкий, нормальний, напівжирний, жирний і наджирний шрифт. Насиченість шрифту дозволяє надати тексту різну значимість: від делікатного нагадування до агресивного привертання уваги.
Нормальний шрифт вважається емоційно нейтральним. Він ідеальний для читання, найменше схильний до впливу оптичних спотворень і має універсальне застосування. Тонкі шрифти витончені, легкі й приємні для очей. Їх можна побачити в дизайні етикеток і упаковки товарів особистого користування, наприклад, косметики та парфумерії.
Напівжирні і жирні накреслення служать для виділення інформації. Тож не дивно, що вони часто зустрічаються в логотипах і слоганах. Наджирні шрифти виглядають важкими, але здатні викликати моментальний відгук споживача. Вони можуть використовуватися в дизайні рекламних наклейок та банерів.
Залежно від ширини символів розрізняють шрифти вузькі, нормальні і широкі. Наприклад, шрифт Pragmatica Book має нормальну ширину, Reforma Grotesk Medium відноситься до надвузьких, а шрифт Europe Extended – до надшироких.
Вузькі шрифти займають менше місця, але викликають відчуття певної тісноти. Їх найчастіше використовують, якщо текст нормальної ширини не поміщається на етикетці. Дуже вузькі шрифти мають знижену читабельність, погляд на них ніби спотикається. Цей ефект застосовують для виділення на етикетці або упаковці коротких написів.
Чим ширший шрифт, тим більше часу витрачається на його прочитання. Широкі шрифти здаються соліднішими, а інформація – важливішою. Однак під кутом або при русі такі написи читаються швидше. Ця властивість активно використовується при розробці дизайну наклейок на автомобілі або етикеток і упаковки для спортивних товарів.
Контрастні і динамічні шрифти
Чим сильніше розрізняється товщина основних і додаткових елементів, тим контрастнішим є шрифт. Посилення контрастності підвищує художність зображення, але значно знижує читабельність тексту.
Контрастні шрифти нагадують каліграфічне письмо пером з сильним натиском. Вони витончені і асоціюються з розкішшю в її класичному розумінні. Як приклад шрифту середньої контрастності можна назвати PT Serif, максимальної – DietDidot. Шрифти з нульовою контрастністю, такі як Stem, виглядають досить лаконічно і сучасно.
Динаміка шрифту залежить від того, наскільки сильно елементи букв відхиляються від вертикального або горизонтального положення. Вона проявляється в нахилі осі і перекладин, формі зарубки або закінчення штрихів. Статичні шрифти, такі як Din PT, викликають почуття спокою і порядку.
Динамічність, особливо неявна, викликає інтерес до тексту і значно підвищує естетику дизайну. Так, динамічний малюнок притаманний шрифту Venetian, а шрифт Diana відрізняється максимальною динамікою.
Навіщо шрифтам зарубки
Існують шрифти із зарубками і без. Шрифти із зарубками мають давню історію. Зарубки не тільки наділяють шрифт особливою естетичністю. Завдяки їм навіть при слабкій різкості літери виглядають однаковими за висотою. Зарубки допомагають погляду бігти по рядку, полегшуючи читання. Ось чому такі шрифти, наприклад, Times New Roman, прийнято використовувати для друку текстів великого обсягу.
Форма зарубок може бути увігнутою, як в шрифті Lazurski або лінійною – як в шрифті Petersburg. Деякі шрифти, наприклад, Pragmatica Slabserif, мають зарубки у вигляді бруска. Вони виглядають грунтовно і суворо, тому можуть використовуватися в дизайні етикеток або упаковки для будівельних інструментів і хімії.
Шрифти в дизайні етикеток і упаковки
Шрифт на етикетці і упаковці є основним носієм інформації про продукт і засобом комунікації зі споживачем. Вибираючи шрифт при розробці етикетки або упаковки, слід враховувати загальну концепцію дизайну. Він повинен виглядати естетично і забезпечувати зручність читання тексту.
Шрифти відрізняються геометрією і гостротою кутів, висотою малих літер відносно заголовних. Вони можуть бути відкритими і закритими, курсивними і похилими.
Різноманіття шрифтів і їх варіантів відкриває найширші можливості в розробці дизайну етикетки і упаковки, дозволяючи найкращим чином представити торгову марку і налагодити контакт з покупцями.
Хочете красиву етикетку або упаковку для свого товару? Звертайтеся до нас! Студія дизайну ТСД – кращі рішення для вашого бізнесу.