
Як поєднувати візуальність і тактильні ефекти в комерційному дизайні. Можливості та принципи сучасного тактильного дизайну.
Тактильні ефекти в дизайні: доторкнися та відчуй
Комерційний дизайн апелює до всіх органів почуттів. Людям мало просто бачити. Їм треба відчувати. Знамените «Любити – це бажати доторкатися» тут працює на всі сто. Тактильні відчуття посилюють емоційний зв’язок, а їх вміле використання в комерційному дизайні є ефективним засобом управління цільовою аудиторією.
Сучасні технології дозволяють створювати різноманітні фактури на різних матеріалах. Можлива імітація піску, шкіри, паперу, тканини, деревини, вологої поверхні – і це далеко не весь перелік. Застосування тактильних ефектів здатне зробити навіть найпростіше дизайнерське рішення виразним і неординарним.
Тактильні ефекти підсилюють враження
Маркетингові дослідження показують, що сім з десяти покупців виберуть товар, базуючись на своїх відчуттях, і віддадуть перевагу продукції з приємною на дотик поверхнею. Ось чому споживачів приваблюють упаковка та етикетки з тактильним ефектом.
За допомогою тактильних ефектів можна робити акцент на певній якості продукту. Наприклад, завдяки ефекту піску на туристичному буклеті пляжний відпочинок здається таким близьким та реальним.
В наші дні нестача відчуттів, спричинена масовим переходом в цифровий простір, викликає у багатьох людей потребу компенсації. І це одна з вагомих причин, чому тактильний дизайн став справжнім трендом.
Ефект тактильного контрасту підвищує інтерес
Людина очікує звичних відчуттів від дотику до знайомих предметів. І якщо, наприклад, торкаючись скла, вона несподівано відчуває м’яку шорсткість піску, це викликає подив і моментально відбивається у свідомості.
Таку властивість можна використовувати, щоб привернути увагу до продукції і підвищити впізнаваність бренду. Наприклад, при розробці дизайну етикетки для напоїв передбачити покриття з ефектом піску.
За допомогою комбінації різних тактильних ефектів можна надати зображенню об’єм, підкреслити деталі. Так, на матовому тлі, який дають структурно-тактильні лаки з ефектом піску, гладкі глянсові елементи дизайну етикетки візуально висуваються на передній план.
Тактильні ефекти стають точкою зіткнення споживача і товару. З їх допомогою виробник може висловити турботу про покупця, показати, що він розуміє його потреби, викликати позитивні емоції і підкреслити властивості продукції. А це, в свою чергу, сприяє підвищенню купівельної лояльності та призводить до збільшення попиту.