Back to top
баланс дизайн

Що таке графічний дизайн? Це баланс креативності, професійних знань, практичних навичок, кропіткої праці та високих технологій.

Але сьогодні мова піде про інший баланс – візуальний, який є одним з основних принципів графічного дизайну. Саме завдяки йому фірмовий стиль стає ідеальним, а упаковка або самоклеючі етикетки набувають гармонійного вигляду.

Що таке баланс в дизайні

Баланс – це таке розташування елементів зображення, при якому вони візуально врівноважують один одного. Якщо композиція збалансована, зображення не викликає візуального дискомфорту.

Візуальний баланс і маркетинг 

Існує таке поняття як візуальна маса. Це ступінь глядацького інтересу, який викликає певна частина зображення. Збалансований дизайн упаковки, етикетки або рекламного постера сприймається позитивно, а головне – він здатний утримувати увагу людей.

Якщо візуальну рівновагу порушено, споживач може не помітити деяких деталей, так як його погляд, швидше за все, буде прикутий до області з більшою візуальної масою.

Тому, для того, щоб люди бачили загальну картинку і сприймали всю інформацію, яку ви хочете до них донести, дизайн повинен бути збалансованим.

дизайн етикетки для вина

Секрети дизайну: що впливає на візуальну масу? 

У реальному світі маленька залізна кулька може виявитися значно важче футбольного м’яча. Так і в дизайні, невеликий кольоровий елемент здатний притягувати увагу сильніше великого і невиразного. Візуальна маса об’єкта в дизайні залежить від розміру, кольору, форми, орієнтації фігури в просторі.

Наприклад, теплі кольори важче холодних, темні тони «важать» більше світлих. Горизонтальні об’єкти виглядають більш «важкими», ніж вертикальні. Різкі контури надають більшу візуальну вагу. Негативний простір «важить» менше, ніж позитивні форми.

Якщо на гойдалку-дошку сядуть дорослий і дитина, дорослий переважить. Але якщо він посунеться ближче до опори, гойдалка урівноважується. Баланс в графічному дизайні так само залежить від розташування елементів. Наприклад, об’єкти, поміщені ближче до центру, мають велику візуальну масу. За рахунок розташування можна врівноважить елементи з різними характеристиками. Один великий об’єкт може бути збалансований кількома дрібнішими.

Як створити збалансований дизайн 

Розглянемо основні прийоми досягнення композиційної рівноваги.

Симетричний баланс в графічному дизайні 

Симетричний баланс в дизайні може досягатися шляхом дзеркального відображення елементів щодо вертикальної або горизонтальної осі, а також радіальної симетрії.

Ще один варіант – трансляційна симетрія, при якій відбувається періодичне дублювання зображення. Таким чином можна надати зображенню ритм, зробити його більш динамічним.

Симетричний баланс – стриманий, бездоганний і, можна сказати, безпрограшний спосіб створення гармонійного дизайну. Однак, іноді він може здатися занадто звичайним або недостатньо цікавим. Тоді на допомогу креативній дизайнерській ідеї приходить асиметрія.

 самоклеючі етикетки на пляшки

Як досягти балансу за допомогою асиметрії 

Асиметричне зображення виглядає природним і живим. Асиметрія викликає активнішу реакцію, вона притягує погляд і дає велику свободу самовираження. Однак складність полягає в тому, що асиметричний дизайн важче зробити збалансованим. В цьому випадку можна візуально врівноважити всю композицію.

Симетричний баланс асиметричних об’єктів, продумані візуальні акценти в симетричному зображенні, поєднання симетрії і асиметрії дозволяють отримати приголомшливі результати.

Студія дизайну ТСД 

У чому секрет успішного дизайну? Рецепту не існує. А ми готові поділитися своїми знаннями і досвідом ефективної роботи. Не бійтеся експериментів і використовуйте всі можливості для створення ефективного дизайну.

Студія дизайну ТСД – це креативна і професійна команда фахівців найвищого рівня, здатних реалізувати ідею будь-якої складності. Наш дизайн допомагає бізнесу розвиватися, і це підтверджують більш ніж 100 успішних проектів, реалізованих в Україні, Грузії, Азербайджані, Польщі та США.

Компанія ТСД – створення дизайну:

  • розробка фірмового стилю;
  • дизайн етикетки і упаковки;
  • ребрендинг.

Більше інформації про компанію