
Цікаво, що дослідники розходяться в думках щодо даного питання. З одного боку, соцмережі – це потужний сучасний медіа-інструмент, але з іншого – їх дуже складно вважати інструментом продажів. У будь-якому випадку досліджувати їх варто, адже щодня соціальні мережі оновлюються новими функціями для маркетингового просування.
Основним дослідженням в соцмережах є вивчення аудиторії. У цьому аналізі виділяють три основні різновиди.
По-перше, це, звичайно ж, опитування. У соцмережах дуже зручно проводити короткі опитування, які в подальшому можна використовувати для більш масштабної статистики.
По-друге, хороші результати дає вивчення фоловерів групи – фактично, можна побачити портрет вашої цільової аудиторії вже по тому, хто підписаний на паблік вашої компанії. Ви дізнаєтеся про інтереси цих людей і зможете запропонувати своїм підписникам саме той контент, який їм найбільш цікавий.
По-третє, можна підключати спеціальні скрипти, які допомагають збирати дані в соцмережах в автоматичному режимі. Зокрема, такі програми допомагають збирати дані зі сторінок ваших підписників, аналізувати кількість коментарів, репостів і лайків на ваших записах, визначати найбільш популярні та обговорювані теми, виявляти новини і продукцію конкурентів за схожими з вами темам.
Крім дослідження аудиторії, за допомогою соціальних мереж можна створювати громадський інтерес. Соціальні мережі майже не відстають від радіо і телебачення за можливостями впливати на маси. Однак неправильний вибір соцмережі або ж стратегії просування продуктів, може призвести до значних витрат бюджету та часу. Наприклад, ваш продукт орієнтований на людей за 40 з високим доходом, а ви кидаєте все кошти і час на просування вашої групи в мережі VK. Невдача для такого підходу забезпечена.
Невміння користуватися інструментами аналізу відвідуваності ваших груп в соцмережах, та відсутність досліджень поведінкових факторів вашої аудиторії також може обернутися повним провалом маркетингової кампанії.
Важливо розуміти реальну картину подій, що відбуваються в соцмережах. Незнання елементарних технік накрутки може привести до того, що ви отримаєте велику групу ботів або неіснуючих підписників. Імітація бурхливої діяльності в групі за допомогою накручених показників ніколи не призводить до продажів.
Соцмережі є потужним маркетинговим інструментом, за допомогою якого можна і потрібно привертати увагу потенційних покупців до вашої компанії та продукту. Використовуйте соціальні мережі для просування вашого бренду, вивчайте попит і тренди, і ви не розчаруєтесь.