Back to top
этикетка для шампанского

Яскраве, феєричне, неймовірне.. Шампанське – символ радості та тріумфу. Супутник успіху та торжества. Чудовий напій переможців.

Шампанське стало справжнім культом, що асоціюється з багатством, удачею та романтикою. Його оспівували поети, а історія обростала легендами. Популярність шампанського не знає кордонів. І зараз яскраве ігристе вино є одним з найбільш затребуваних на світовому ринку.

Отже, що ж треба знати про шампанське? Почнемо з історії.

Історичні факти про шампанське

Шампань, Дом Періньон, мадам Кліко … Багато хто готовий збудувати історичний ряд, орієнтуючись на ці приємні на слух французькі слова. Однак історія виникнення шампанського ще більш цікава. Відомості про те, хто саме був винахідником і першовідкривачем шампанського губляться в глибині століть.

Ореол урочистої розкоші шампанського виник ще в Середні віки. Вина з провінції Шампань були настільки гарними, що стали частиною коронаційних святкувань. Виробництво ж цих вин мало одну особливість, пов’язану з кліматом північного регіону Франції. Холоди тут наступали рано і, нерідко, залишене на зиму вино, не встигнувши ферментуваться при певній температурі, навесні починало бродити. Та так, що закупорені ємності буквально вибухали внаслідок накопичення вуглекислого газу. До речі, є версія, що саме звідси пішов вислів «Хто не ризикує, той не п’є шампанського».

 

дизайн етикетки для шампанського фото

Дивно, але смак і якість таких вин були хоч і недосконалими, але досить непоганими. І в 1531 році була спеціально вироблена перша партія ігристого вина. Сталося це, до речі, не в Шампані, а в області Ліму в Ланґедоку.

У 17 столітті виноробний талант французького ченця П’єра Періньона вивів шампанське на новий рівень. Дом Періньон удосконалив рецептуру шляхом з’єднання різних сортів винограду, придумав новий спосіб зберігання шампанського в пляшках з пробками з кори, які більш надійно утримували норовливе вино.

Шампанське і раніше показувало іскрометний характер, але було помічено, що стримують його краще пляшки з темного скла. Більш того, виявилося, що має значення не тільки колір, але і товщина скла, а також форма і розмір пляшки. І за це відкриття світ зобов’язаний аптекарю Франсуа з французького Шалона, який виготовив в 1800 році пляшку для шампанського, яка не змінилася і до наших днів.

Естафету удосконалення шампанського продовжила мадам Кліко. Будучи вдовою винороба, вона успішно розвивала справу чоловіка, запровадивши у виробництво технологію ремюаж, яка надала вину кришталевої прозорості.

На роль винахідників шампанського крім французів претендують також і британці. Як би там не було, але саме британський фізик Крістофер Меррет в 1662 році в своєму трактаті вперше дав науковий опис процесу вторинної ферментації при виготовленні ігристих вин. Англійці також першими налагодили промислове виробництво як самого шампанського, так і пляшок для нього. Англійські пляшки відрізнялися більш високою міцністю, ніж французькі.

Зростання виробництва шампанського був приголомшливим – від 300 000 пляшок на рік в 1800 році до 20 мільйонів пляшок в 1850 році. І до сих пір яскраве ігристе вино є одним з найбільш затребуваних на світовому ринку. А в наш час продаж шампанського обчислюється не однієї сотнею мільйонів пляшок.

Слід зазначити, що в Україні є свої чудові виробники вина, які створюють продукцію світового рівня. Наприклад, знаменита українська компанія «Колоніст» випускає прекрасне ігристе вино «Біссер». Це брют, виготовлений класичним методом шампанізації, який отримав високу міжнародну оцінку і визнання провідних британських винних журналістів і авторитетних експертів в галузі виноробства. Ми раді, що пляшки цього чудового вина прикрашають самоклеючі етикетки нашої роботи, які підкреслюють його преміальний рівень.

Ринок шампанських вин: особливості та перспективи

Термін «шампанське», по суті, став збірним для позначення ігристих вин. Однак офіційно, згідно з міжнародними договорами, шампанським може називатися виключно вино з провінції Шампань.

В цілому, обсяги виробництва і споживання ігристих вин складають 10-12% всіх спиртних напоїв. Причому, крім традиційно провідних європейських виробників, таких як Франція, Італія, Іспанія, Німеччина, слід зазначити значне зміцнення позицій США, Південної Африки, Австралії і країн Індо-Китаю.

Світова криза, пов’язана з пандемією, внесла свої корективи в ринок шампанських вин. Виробники б’ють на сполох у зв’язку з різким зменшенням продажів, порівнюючи поточну ситуацію з Великою Депресією. У зв’язку з цим розробляються нові способи розвитку і реструктуризації багатомільярдної індустрії.

І один з них – зміна самої суті маркетингу шампанського. Позиціонування шампанського як напою, що подається на вечірках і весіллях, потребує переоцінки, щоб відобразити нагальну вимогу соціального дистанціювання і правило скорочення святкових групових заходів.

Нова стратегія брендингу для компаній, що виробляють шампанське, буде спрямована на те, щоб підкреслити статус вина як натурального і, часто, органічно виробленого якісного напою з цікавою історією і прекрасною аурою. І це, безумовно, слід враховувати, створюючи дизайн етикеток для шампанського.

 

етикетки для шампанських вин

Дизайн етикеток для ігристого вина

Уважно стежачи за світовими тенденціями розвитку ринку, ми готові запропонувати вам кращі рішення в області розробки етикетки для вашого вина. Трендовий дизайн етикеток із застосуванням спеціальних ефектів зроблять вашу продукцію помітною, привабливою і затребуваною.

Хочете таку етикетку? Звертайтеся до нас!

Студія дизайну ТСД – кращі рішення в області дизайну етикетки і упаковки.