
Фірмовий стиль і брендинг: як стратегія бренду впливає на створення айдентики
З чого починається розробка фірмового стилю або створення логотипу? З комунікації. Створення айдентики передбачає тісну співпрацю з замовником, узгодження мети, потреб і побажань.
Фірмовий стиль безпосередньо залежить від стратегії бренду. Навіть більше, айдентіка сама є частиною цієї стратегії. Сьогодні ми розповімо про те, як візуально презентувати бренд таким чином, щоб досягти максимально позитивного результату.
Розробка айдентики: перший крок
Початковий етап розробки фірмового стилю викликає безліч питань:
- Якому типу візуалізації бренду віддати перевагу?
- Як вибрати кольори для логотипу?
- Якою має бути типографіка в дизайні фірмового стилю?
- Що по-справжньому є важливим для клієнта компанії?
Відповівши на ці питання, ви отримаєте загальне уявлення про те, в якому напрямку слід рухатися. Але як знайти вірні відповіді?
Створення фірмового стилю: дизайнер чи стратег?
Отримавши замовлення на створення фірмового стилю, не поспішайте з головою занурюватися в творчість. Спочатку слід закласти фундамент для творчої роботи. Вироблення концепції дозволить уникнути непорозумінь, непотрібних експериментів і численних правок.
Зберіть якомога більше інформації про бренд. Хто засновник, яка історія компанії, в чому полягає її філософія і цінності, які пріоритети і способи досягнення цілей? Систематизувати інформацію допоможе бриф на створення фірмового стилю. Заповнений і підписаний бриф є ключовим кроком до початку робіт.
Влаштуйте воркшоп, на якому всі учасники процесу висловлять свої ідеї. Адже навіть найслабша або божевільна, на перший погляд, думка, може виявитися корисною. Ключові принципи воркшопу – жваве обговорення, невимушене спілкування та наочність.
Воркшоп – потужний інструмент генерації ідей і вироблення вірної стратегії. Бажано, щоб у воркшопі брали участь всі зацікавлені сторони: дизайнери, маркетологи, представники бізнесу та генеральний директор компанії. Тоді прийняті рішення набувають додаткової ваги, що допоможе надалі уникнути зайвих змін.
Створення айдентики: від ідеї – до результату
Працюючи над створенням айдентики, постарайтеся отримати відповіді на такі питання:
- Як би описали бренд клієнти, партнери, конкуренти – всі, з ким взаємодіятиме бренд.
- Хто є потенційним споживачем? Опишіть його.
- В чому полягає вплив бренду.
- У чому відмінність бренду від інших?
Зберіть найбільшу кількість позитивних прикметників, які характеризують бренд. Ви повинні отримати якомога більше атрибутів, що базуються на ідеальному уявленні про бренд. Це допоможе створити позитивний образ, який стане основою фірмового стилю.
Одним з елементів айдентики може бути персонаж. Створюючи його, проаналізуйте цільову аудиторію бренду, її демографію, історію, спосіб життя і потреби. Персонаж повинен викликати симпатію і повагу. Придумайте персонажу ім’я, вік, заняття. Це сприяє більш точній його візуалізації.
Важливим моментом створення айдентики є розуміння пріоритетних цілей бренду. Це допоможе визначити домінуючий спосіб впливу на аудиторію і виробити систему подачі візуальної інформації.
Розробка айдентики – це комплексна робота дизайнерів, бізнес-аналітиків і фахівців в галузі брендингу. Брендингове агентство TCD:
- створення логотипу;
- розробка фірмового стилю;
- створення айдентики;
- розробка брендбуку компанії.