Back to top

Розробка айдентики, етикетки, упаковки

брендинг

У чому сила бренду? Чому при рівній якості товарів або послуг люди надають перевагу певним торговельним маркам?

Відповідь знаходиться в області психології. І розібратися в цьому питанні нам допоможе таке поняття, як архетип бренду.

Архетип бренду – що це?

Витоки концепції архетипу лежать в працях знаменитого вченого Карла Густава Юнга. Згідно з його теорією, людям притаманні вроджені універсальні психологічні структури – архетипи. Архетипи є частиною колективного несвідомого і впливають на схильність людини до певних ідей.

В наші дні Керол Пірсон і Маргарет Марк запропонували використовувати теорію архетипів для створення сильного та успішного бренду. Таке трактування отримало всесвітнє визнання і сьогодні широко застосовується в маркетингу і брендингу.

Що ж таке архетип бренду? Це сукупність певних рис, психологічний портрет, згідно з яким бренд позиціонує себе на ринку. Архетип бренду дозволяє знайти свого споживача і виробити з ним міцний емоційний зв’язок.

Метод архетипів в маркетингу

Люди не просто купують товари і платять за послуги. Вони вибирають ті бренди, до яких відчувають довіру. І така прихильність дуже часто формується на підсвідомому рівні. Люди сприймають бренди як цілісні образи зі своїм характером, цінностями, правилами поведінки.

Архетип вашого бренду говорить споживачам, хто ви є, чим займаєтеся, чому ви це робите і як відрізняєтеся від конкурентів. Для зміцнення бренду архетип повинен проявлятися у всіх елементах фірмового стилю і маркетингової стратегії.

архетип бренду

Архетипи бренду і фірмовий стиль

Всього існує 12 архетипів, кожен з яких наділений своїми характеристиками, має певну мету і стратегію для її досягнення. Відповідно, для кожного архетипу вибираються найбільш ефективні способи візуалізації його фірмового стилю.

Архетип Мета Стратегія Візуалізація Приклад
1 Простодушний Щастя Діяти вірно Позитивні образи, приємні кольори Dove
2 Шукач Свобода та враження Бути активним Лайфстайл, симетричні зображення Jeep
3 Мудрець Пізнання Інформація та міркування Люди, природа, розумні картинки NASA, Audi
4 Герой Порятунок світу Бути найсильнішим Мотивуючі зображення Fedex, Nike
5 Бунтар Виклик Шокувати Сміливі, відчайдушні образи Harley-Davidson
6 Маг Здійснення Ідеалізувати світ Надихаючі зображення Disney
7 Славний малий Дружба Бути своїм Графіка, яка відображає свою ЦА Colin’s
8 Коханець Обожнювання Показати свою привабливість Трендові и красиві образи Chanel
9 Шут Веселощі Нести радість Яскраві дотепні зображення Fanta
10 Опікун Турбота Творити добро Акцент на людях, відношеннях, екології Unicef
11 Творець Творіння Розвивати нове Графіка, що викликає інтерес Google
12 Правитель Лідерство Демонструвати эксклюзивність Акцент на товарі Rolex

Метод архетипів покликаний допомогти бренду виробити правильну маркетингову стратегію, узгодити елементи фірмового стилю, виділитися серед конкурентів, залучити нових клієнтів, співробітників і партнерів.

Правильно підібрана графіка і дизайн підкреслять силу архетипу і посилять вплив бренду.

Ви можете замовити розробку фірмового стилю прямо зараз.

Прагніть до кращого!

фірмовий стиль